Translate

10 Temmuz 2014 Perşembe

Pro-Z II Aquaero 6 XT (Worklog-8)

Geçen hafta bir karar verip Pro-Z II'de eski Zalman ZM-MFC 1 Plus fan kontrolcümün yerine yeni bir kontrolcü kullanmaya karar verdim. Aslında severek kullandığım bu fan kontrolcü şu ana kadar oldukça işimi görmüştü. Manuel olarak bağlı olan fanların kontrolünü bu cihaz üzerinden tek bir dokunuşla yapmak kolayıma geliyordu. Ancak Pro-Z II ile birlikte farklı ihtiyaçlar ortaya çıktığından bir değişiklik yapmak zorunlu oldu. 


Zalman ZM-MFC1 Plus

 
Amacım sadece fan kontrolcüyü değiştirmek değil, komple sistemin soğutma elemanlarını kontrol altına almaktı. Sadece fanların değil pompanın da hızını kontrol edebilecek, sıvı soğutma döngüsüne ekleyeceğim flowmeter sensor'un de değerlerini görmemi sağlayacak, pompada veya sıvı akışında herhangi bir sorun olduğunda alarm verebilecek  vb. birçok şeyi kendi LCD ekranından takip edebileceğim bir ürün gerekiyordu. Haliyle tüm bunları ve daha fazlasını verebilecek tek bir ürün var. O da Aquacoputer' ün Aquaero serisi kontrolcüleri.
 

 

Aquaero 6 XT Ön




Aquaero 6 XT Arka

 
Benim de ne zamandır gözümün üzerinde olduğu bir üründü ve sonunda bu proje vesilesiyle siparişini verdik ve birkaç gün önce elime ulaştı. Daha önce Aquaero 5 modelini almayı düşünmüştüm ama fırsat olmamıştı. Şimdi ise 6 serisi var ve ben bu serinin en üst modeli XT'yi aldım.
 
 
 


Genel olarak Aquaero'ların 3 versiyonu oluyor; XT, Pro ve LT.
 
LT; serinin en düşük modeli. LCD ekranı bulunmuyor ve cihazı USB üzerinden pc'nize bağlayıp, kendi yazılımı ile kullanabiliyorsunuz ve sadece bu şekilde kullanabiliyorsunuz.
 
Pro versiyonu; LCD ekranla geliyor. Cihazı ister kendi üzerindeki düğmeleriyle, ister yazılım ile kontrol edebiliyorsunuz. XT ile arasındaki fark; üzerindeki düğmelerin dokunmatik olmayışı ve IR kumandanın paket içinden çıkmıyor olması. Kumanda isterseniz ayrıca almanız gerekiyor.
 
Gelelim bizim satın aldığımız XT versiyona. Yukarıda dediğim gibi Pro'nun dokunmatik butonlu ve içinden IR kumanda çıkan versiyonu. Ürün elime geçene kadar dokunmatik tuşlar hakkında biraz tereddütüm vardı. Ancak cihaz elime geçtikten sonra gördüm ki dokunmatik tuşlar çok iyi çalışıyor. Bir sıkıntısı yok.



Aquaero 6 XT IR Kumanda

 
Aquaero 6 XT kutusundan çıkan IR kumanda ile pc'niz uzaktan yönetebildiğiniz bir multimedia bilgisayarı özelliği kazanıyor. Üzerindeki karakter tuşları ile yazı yazabiliyor, Mouse niyetine kullanabiliyor bilgisayarınızın sesini açıp kapatabiliyor ve daha birçok programlanmış özelliği kullanabiliyorsunuz.
 
Açıkçası bu cihaza fan kontrolcü dediğinizde çok eksik bir tanımlama yapmış oluyorsunuz. Özellikle su soğutma ile birlikte kullanmayı düşündüğünüzde tüm soğutma elemanlarını yönetip, kontrol altına alabildiğiniz ayrı bir pc olarak düşünülmesi çok daha doğru olur.
 
Aquaero 6 XT'yi kutusundan çıkarıyor ve sistemimizi taşıyacak Lian li V2010 kasamızda nasıl duracağına bir göz atıyorum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Aquaero sunduğu özellikler ve bağladığınız fan ve pompalara verebildiği güç nedeniyle biraz ısınabiliyor. Bunu engellemek için bazı kullanıcılar pasif heatsink ya da pasif heatsink'in üzerine bu ürüne özel olarak satılan bir su soğutma bloğuyla kullanıyorlar.
 




Aquaero 6 Heatsink



Aquaero 5-6 Waterblock






Her ne kadar soğutma döngüsünde kullanacağım fan sayısı ve tek pompa dikkate alındığında Aquaero'nun bence soğutulması gerekmese de ileriye dönük olarak ben de böyle bir çalışma yapmayı uygun gördüm. Aquaero için satılmakta olan su bloğunu görür görmez yıllar önce kullandığım Maximus II Formula anakartımın chipsetini soğutmak için almış olduğum Swiftech MCW-NBMAX chipset soğutucu bloğu aklıma geldi. 3 yıldır dolabın derinliklerinde bir işe yaramadan duran Swiftech MCW-NBMAX chipset bloğu bu iş için gayet de güzel kullanılabilirdi. Hemen internetten pasif heatsink ve onunla uyumlu aquaero su bloğunun fotoğraflarını incelemeye başladım ve elimdeki Swiftech NBMAX chipset bloğunu birşekilde bu cihaza monte edebileceğimi düşünerek sadece heatsink'in siparişini verdim.
 

Swiftech MCW-NBMAX Chipset Block

 
Heatsink ve Aquaero elime geçince hemen çalışmalara başladım.

 











 


Swiftech blok orijinal bloğa göre bir nebze daha büyük olsa da ebatları birbirine oldukça yakın. Lakin ebattan çok blok montaj yerlerinin konumu daha önemliydi. Haliyle swiftech bloğunu heatsinke monte edebilmek için kendi deliklerimi açmam gerekiyordu. 

Bloğu heatsink üzerine yerleştirip en uygun montaj noktalarını belirledim ve delme işlemine geçtim. Swiftech'in bloğunun montajı için gerekli olan iki deliği açtım. Bu deliklere cıvatanın oturması için diş açmam gerekiyordu ve uygun kılavuzla dişleri de açtım.

 










Deliklere dişleri de açınca Swiftech blok montaj için tamamen hazır hale geldi.


 





 
 
Şu ana kadar Aquaero 6 XT'yi genel olarak biraz tanıtmaya çalıştım. Elimde atıl bulunan bir bloğu da değerlendirmenin bir yolunu bulmuş oldum. Bu uygulamalardan sonra aquaero'yu bir kenara bırakıp kasa üzerindeki diğer çalışmalara odaklanabilirim.

İleride Pro-Z II son haline yaklaştığında Aquaero'nun tüm bağlantılarını yaptığımda cihazın performansı ve işleviyle ilgili çok daha detaylı bilgiler vereceğim.

Tekrar görüşmek üzere.
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder