Translate

23 Temmuz 2014 Çarşamba

Pro-Z II (Worklog-12) LCD Panel

Bu yayında kapama parçası üzerindeki çalışmalara devam ediyorum.
 
5.25 yuvaların önünü kapatmak için tasarladığım kapama parçasında daha önce bahsettiğim şekilde Pro-Z II' de sistem değerlerini görebileceğim LCD ekranlar kullanmak istiyorum. 3 adet LCD kullanmayı planlıyorum.
 
LCD'lerden biri 2 satır 20 karakterli mavi renkte. Bu LCD'den sistem çalışırken Aida64 verilerinin bir sıra halinde geçişini sağlayıp, işlemci, ekran kartı, bellek vb. neyi görmek istiyorsam o değerlerin bir sıra halinde geçişini sağlayacağım. Tabi daha birçok şey için kullanılabilmesi mümkün. Mailler, rss akışları takip edilebilir, müzik listesi takip edilebilir, equalizer olarak kullanılabilir vb. 



Bu LCD'yi koymayı düşündüğüm yer belli olduğu için hemen çalışmalara başladım. Öncelikle LCD, anakarta USB arayüzünden bağlanacağı için USB kablosunu geçirmeyi düşündüğüm yeri açtım. 






Kapama parçasının üzerine rezervuar ve pompayı da koyarak tam olarak yerini belirledim. Bu arada pompayı daha önce sabitlemek için deliklerini açmamıştım onu da aradan çıkararak, LCD için gerekli boşluğu yine dremel ile kestim.







Keserken dremel bıçaığının azizliğine uğradığımdan çok düzgün bir kesim olmadı. Bu nedenle kenarları plastik kenar kapatıcı şeritle kapattım. Daha sonra belki bir pleksi çalışmasıyla burayı biraz değiştirebilirim. Ama şimdilik böyle kalacak. Montaj için delikleri de ayarlayıp kapama parçasına montajını yaptım.










Birinci LCD ile işim bitince diğer iki LCD için çalışmak istedim. Bu LCD'ler sensöründen okuduğu sıcaklık değerini gösteren küçük LCD'ler olacak. Elimde biri turuncu biri siyah olmak üzere iki adet var.



Turuncu olanı ekran kartı bloğundan çıkan suyun, siyah olanı da işlemci bloğundan çıkan suyun sıcaklıklarını görebilmek için kullanmayı düşünüyorum.
 
Ancak henüz tam olarak bu iki LCD'nin yerlerini belirlemiş değilim. İki seçenek arasında kaldım; Ya 1. fotoğrafa yerleştirdiğim gibi mavi büyük LCD'nin altında olacak ve kapak kapandığında pleksi pencereden de görünecek, ya da ikinci fotoğrafta yerleştirdiğim gibi olacak kapak kapandığında görünmeyecek ama kapak açıkken sıcaklıklar daha göz önünde olacak.
 

 
Sizin de yorumlarınızı merak ediyorum bu konuda. Sizce hangisi daha hoş duruyor?

Buna bir türlü karar veremediğimden zaman kaybetmemek ve biraz daha düşünmek için kasa üzerinde başka işlere yönelmeye karar verdim. Hangi işler mi? Cevabı bir sonraki yayında... :))


2 yorum: