Translate

7 Ekim 2014 Salı

Pro-Z II (Worklog-17) EK Monarch X4 Ram Bloğuna Ramlarin takılması


Pro-Z II'de su soğutma sistemimize bellekleri de dahil edeceğimi önceden birçok defa belirtmiştim. Bunun için EK'nin Corsair Dominator ramlariyle uyumlu olan EK Monarch X4 ram bloğunu kullanmayı tercih ettim.


 
Elimde zaten 2x4gb-2000mhz'lik Corsair Dominator GT ramlar mevcuttu. Ancak Pro-Z II'de artık sistemin 16gb bellek kapasitesinde olması gerekiyordu. Bunun için 2x4gb'lık bir bellek kiti almaya karar vermiştim. Ancak piyasada Corsair'in bendeki Dominator serisi GT bellekleri bulunmadığından yine Corsair'in Vengeance serisi belleklerinden 2133mhz'lik olan bir kit satın aldım. 2000mhz dominator bellekleri de birazcık overclock'la 2133mhz'de kullanabilirdim.
 
 
Corsair Dominator GT

 
Corsiar Vengeance
 
Yukarıdaki fotoğrafta da görüleceği üzere iki serinin soğutucu yapıları çok farklı ve EK Monarch ram bloğu sadece dominator serisi ram'lerle uyumlu olduğundan tüm bellekleri bir arada blokla kullanabilmek için Vengeance'in farklı soğutucu plakalarını değiştirmek gerekiyordu.
 
Bunun için de EK firmasının dominator olmayan bellekler için piyasaya sürdüğü EK-RAM Monarch Module soğutucu plakalarından sipariş verdim. Vengeance'ın orijinal soğutucu plakalarını söküp, Monarch modülleri taktık mı herhangi bir sorun kalmayacaktı.
 
EK-RAM Monarch Module
 
Bellekler için tüm malzemeler elimde olunca artık montajlarını yapayım dedim. Öncelikle blokla zaten direk uyumlu olan Dominator GT ram'leri bloğa montaja hazır hale getirdim. Bunun için ram'lerin tepesindeki kırmızı ızgara soğutucularının vidalarını sökmek yeterliydi.





 
 
 
 
Dominator ram'ler hazır olunca Vengeance ramlari soğutucusundan ayırmaya sıra geldi. İhtiyacımız olan parça ve araçları masanın üzerine dizip işe koyuldum.
 
 
 
 
 
 
 
 
EK-RAM Monarch Module paketi içinden ihtiyacımız olan herşey çıkıyor. İlgili vidalar, uygun boyutta alyan anahtarı ve thermal padler kutu içine dahil edilmiş.
 
 
 
 
 
Bir belleğin soğutucusundan ayırmanın en pratik yolu bir ısıtıcı tabancasıyla bellekleri ısıtıp soğutucusunu kredi kartı vb. bir plastik kartla arasına girip gerdirerek kaldırmak. Aksi halde plakaları direk ayırmaya zorlarsanız belleğin chipleri pcb'den ayrılıp elinizde kalabilir. Ben de ısı tabancasını düşük ayarda bellek soğutucu plakaları üzerinde bir müddet gezdirdikten sonra elimi çok yakmayacak şekilde ısıttım. Sonra bir plastik kartla plakaları yavaş yavaş kaldırmaya başladım. Rahat şekilde plakalar bellek modülünden ayrıldı.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bellek modülleri çıplak olarak ortaya çıkınca bellek chiplerinin üzerine kutudan çıkan thermal padleri yerleştiriyoruz.
 

 
 
Thermal padleri tüm chiplerin üzerini örtecek şekilde yerleştirdikten sonra EK Monarcah soğutucu modüllerinin arasına yerleştiriyoruz ve vidaları sıkıp bellekleri bloğa hazır hale getiriyoruz. Yalnız bu noktada yeni soğutucu yapraklı belleklerin dominator belleklerle aynı hizada soğutucuya monte edilmesi çok önemli. Hafif bir kaydırma bellekleri anakart üzerindeki slotlara yerleştirdikten sonra iki ayrı seri belleğin bloğa montajı için mevcut olan deliklerin birbirine denk gelmemesine neden olabilir.!
 







 
Bellek modülleri artık blok montajına tamamen hazır. Bunun için EK Bloğun kutusundan çıkan diğer thermal padleri soğutucu plakalrının tepesine direk yerleştirip üzerine bloğumuzu koyup vidalıyoruz. Ve işlem tamam.
 


 
 

 
Ekran kartından sonra, su soğutma sisteminin başka bir bloğu da hazır hale geldi. Böylece pleksi zemindeki su kanallarını ve akrilik boruları saplayacağımız yerleri tam olarak belirleyip delik delme ve kanal açma işlemlerine geçebiliriz. Bir sonraki paylaşımım bu yönde olacak. Artık projenin son haline hızla yaklaşıyoruz. Takipte kalın.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder